...η e-πέμπτη αταξία ακολουθεί τον Πορκιουπίνο στον Ασημένιο Δρόμο του Δάσους ως το ουράνιο τόξο...

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Διαιρώντας τα κλάσματα...

(κάνε κλικ στην εικόνα για να εξασκηθείς στη διαίρεση κλασμάτων)

Διαίρεση κλασμάτων: δες το πώς γίνεται!

(κάνε κλικ στην εικόνα)

Διαίρεση κλασμάτων: το μυστικό


Πάμπλο Πικάσο: Τρεις μουσικοί


Τρεις μουσικοί
με νότες και πάθος
ψάχνουν να βρουν
της μουσικής το βάθος
(Τόλης)


τρεις μουσικοί
σκορπίζουν νότες
με πάθος και ζωή
(Γιώργος Μπ.)

τρεις φίλοι καρδιακοί
παίζουν με πάθος μουσική
με νότες και με χρώματα
της καρδιάς τ΄αρώματα
(Ειρήνη)

τρεις μουσικοί
με δύναμη και πάθος
βαστώντας τα όργανά τους
αλλάζουν χρώμα στη ζωή
(Βάγγος)

Τρεις φίλοι καλοί
παίζουν με πάθος μουσική
κι από μέσα τους σκορπίζουν νότες
στη στιγμή
(Μάρκος)


Χρώματα σχήματα γεμάτοι
τρεις περίεργοι μουσικοί
νότες πολλές κρατώντας
προσπαθώντας να παίξουν
μελωδία μαγική
(Μαρία)


Ανθρώπινα σχήματα
και χρώματα
παίζουν μουσική
με πάθος και ενέργεια
αγκαλιά όλα μαζί
(Χριστίνα)

Ο Πικάσο παθιασμένος
ζωγραφίζει σχήματα και νότες
για της χαράς τη νιότη
(Νίκος)

τρεις μουσικοί παραμορφωμένοι 
από σχήματα περικυκλωμένοι
παίζουν μουσική κρατώντας
το πάθος κάθε μίας νότας
(Βίβιαν)

Σχεδιάγραμμα Ιστορίας Κεφάλαιο 17: Οι γείτονες των Βυζαντινών

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

επανάληψη στη Γραμματική

για το αυριανό τεστ!

Διαδραστικός χάρτης της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

(κάνε κλικ στο χάρτη)

Παρατήρησε με προσοχή τις μεταβολές των συνόρων στις χρονολογίες 390 μ.Χ, 527 μ.Χ.και 565 μ.Χ. 
Τι σου κάνει εντύπωση; Προσπάθησε να εξηγήσεις αναφέροντας τα σχετικά ιστορικά γεγονότα. Παρατήρησε επίσης και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα που αναπτύσσονται αντίστοιχα στις εποχές αυτές.

Βασιλόπιτα "Simple The Best"

και ιδού η κανονική συνταγή της βασιλόπιτάς μας, χωρίς κλάσματα και περίεργους υπολογισμούς!

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Η e-πέμπτη αταξία φτιάχνει βασιλόπιτα!

Δεν έχω να σας πω τίποτα... Μια εικόνα χίλιες λέξεις λέει μια γιαπωνέζικη παροιμία... (δηλαδή 32 εικόνες... πόσες λέξεις;;;) Ναι ξέρω... ήδη διαμαρτύρεστε... (πάλι υπολογισμούς...)
Τελικά θα πω κάτι... Μπράβο παίδες!!! Είστε απίθανοι... μάγειρες και όχι μόνο!!!!

βασιλόπιτα

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

H e-πέμπτη αταξία φτιάχνει βασιλόπιτα!

Ποιος είπε ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική είναι μόνο για το σχολείο;  Αύριο θα εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας στα κλάσματα και στη Φυσική (μίγματα, τήξη και πήξη των σωμάτων) , όχι για να λύσουμε ασκήσεις, αλλά για να φτιάξουμε (και να φάμε φυσικά...)  βασιλόπιτα!

Ζωγραφίζοντας τη μουσική και περιγράφοντας τη ζωγραφική: Δραστηριότητα

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

και λίγο χιούμορ... με τη στάση του Νίκα

ελπίζω... να μη μου γράψετε κι εσείς έτσι... στο επαναληπτικό της Παρασκευής...

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων: ώρα για εξάσκηση!

κάποιος - κάποια (δεν άφησε όνομα) ζήτησε εξάσκηση στο ιστολόγιο για τον πολλαπλασιασμό κλασμάτων! Ιδού!

(κάνε κλικ στην εικόνα)

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων: δες το πρώτα και προσπάθησε να το καταλάβεις

(κάνε κλικ στην εικόνα)

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων: το μυστικό

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

και μια αληθινή φιλία...

Παρατηρήστε τους χιμπατζήδες στο βίντεο; Τι κάνουν;

Φιλία είναι...

Ακούστε την υπέροχη μουσική του Μάνου Χατζηδάκι "Το βαλς των χαμένων ονείρων" και απολαύστε τα εικονοστιχάκια για τη φιλία

Πλανητάριο: τα περάσαμε όμορφα... όμορφα... όμορφα!!!


Τελικά η επίσκεψή μας στο Πλανητάριο ήταν σούπερ! Παρόλες τις αντιξοότητες (ο Βαγγέλης χτύπησε το χέρι του, ο Τόλης άργησε να έρθει κλπ κλπ) είχαμε απαρτία! Η προβολή ήταν εντυπωσιακή. Αφού ξεπεράσαμε τον αρχικό ενθουσιασμό και σταματήσαμε να τσιρίζουμε ( με απειλή του εκφωνητή ότι θα μας βγάλει από την αίθουσα) απολαύσαμε την ταινία "Ο θάνατος των άστρων". Εκπληκτική εμπειρία! Δεν καταλάβαμε πώς πέρασαν τα 40 λεπτά. Δυστυχώς δεν επιτρεπόταν φωτογραφίες, για να σας το αποδείξουμε! Όμως αν σας ενδιαφέρει μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ και να δείτε το τρέιλερ της ταινίας (δυστυχώς όχι τρισδιάστατο). Ακόμα μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο της αφήγησης!
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το κατάστημα δώρων που λειτουργεί μέσα στο Πλανητάριο (πείσαμε τις δασκάλες που δεν το πολυήθελαν, πως θα είμαστε προσεχτικοί στις αγορές μας). Με χαρά διαπιστώσαμε πως και οι τιμές ήταν καλές, αλλά και τα παιχνίδια και τα βιβλία ήταν ενδιαφέροντα.
Τέλος για να ολοκληρωθεί η όμορφη εκδρομή μας, πήγαμε στο Ζάππειο και απολαύσαμε το χειμωνιάτικο ήλιο, , φάγαμε, παίξαμε με τα περιστέρια και άλλα πολλά κι ωραία..



thanatos_astron

η e-πέμπτη αταξία γράφει μαντινάδες για τη φιλία!

Οι μαντινάδες είναι δίστιχα 15σύλλαβα ποιηματάκια με σκωπτικό (πειραχτικό και αστείο) περιεχόμενο που τραγουδιούνται ή απαγγέλλονται αυθόρμητα σε διάφορα νησιά, κυρίως στην Κρήτη. Αφού ακούσαμε και διαβάσαμε μερικές εδώ, γράψαμε κι εμείς τις δικές μας για τη φιλία



Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
γιατί θαρθεί στιγμή που ο φίλος σου θα φύγει
(Νίκος)

Τι μαντινάδα να σου πω, τι γράμμα να σου στείλω
που καμαρώνω μόλις σκέφτομαι πως σ΄έχω φίλο
(Γιώργος Απ)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
γιατί μ΄αυτόν πολλές φορές θα πιεις ένα ποτήρι
(Γιώργος Μπ)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
γιατί μετά θα λουστείς μ΄αυτό το ποτιστήρι
(Ειρήνη)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
γιατί κι εκείνος θα φερθεί ετσά στο πανηγύρι
(Βίβιαν)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
γιατί είν' οι φίλοι οι γκαρδιακοί στον κόσμο παραθύρι
(Τόλης)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
για να σε φωνάζουν όλοι σπουδαίο νοικοκύρη
(Βαγγέλης)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
γιατί θα στεναχωρεθεί και ετσά θε να σου φύγει
(Βασιλική)

Ποτέ σου να μη χαλάς του φίλου το χατήρι
αλλιώς η καρδιά στα δυο θε να σου γύρει
(Μαρία)





Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας: Σχεδιάγραμμα του μαθήματος 16

Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής: Σχεδιάγραμμα του μαθήματος 15

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Ο Θάνατος των Άστρων στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου

Αύριο παίδες θα πάμε στο πλανητάριο! Θα παρακολουθήσουμε την ψηφιακή παράσταση "Ο θάνατος των άστρων" και θα ταξιδέψουμε στο μακρινό σύμπαν να παρατηρήσουμε τον κύκλο της ζωής των άστρων

Ψηφιακή Παράσταση
Διάρκεια: 40΄

Τα άστρα, όπως και κάθε τι άλλο στο Σύμπαν, γεννιούνται, εξελίσσονται και κάποια στιγμή πεθαίνουν. Στα τελευταία στάδια της ζωής τους όλα τα άστρα μετατρέπονται σε κόκκινους γίγαντες. Το στάδιο αυτό είναι ο προθάλαμος του θανάτου τους που θ' αφήσει πίσω του ένα από τρία πιθανά "λείψανα" ανάλογα με τη μάζα, που έχει κάθε άστρο. Άστρα με λιγότερα υλικά από 4 ηλιακές μάζες θα μετατραπούν σε άσπρους νάνους. Άστρα με 4 έως 25 ηλιακές μάζες θα μετατραπούν σε πάλσαρ ή άστρα νετρονίων, ενώ άστρα με ακόμη μεγαλύτερες μάζες θα καταλήξουν να γίνουν μαύρες τρύπες. Ο εκρηκτικός, όμως, θάνατος ενός άστρου είναι ταυτόχρονα ένα τέλος και μία αρχή. Γιατί χωρίς τις αστρικές εκρήξεις δεν θα υπήρχε η Γη, δεν θα υπήρχαν βράχια και βότσαλα, δεν θα υπήρχαν φυτά και ζώα, δεν θα υπήρχε ο άνθρωπος.




Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Τα παιδιά ταξιδεύουν στα βυζαντινά χρόνια και παίρνουν συνεντεύξεις για τη Στάση του Νίκα

1η ομάδα: οι δημοσιογράφοι, θέτουν ερωτήσεις στους πρωταγωνιστές της εξέγερσης και
ξεκαθαρίζουν τα γεγονότα... ( Μαρία, Βίβιαν, Βαγγέλης, Γιώργος Απ.)

2η ομάδα: οι ιστορικοί ... φέρνουν σε δύσκολη θέση το συνάδερφό τους Προκόπιο
(Ειρήνη, Βασιλική, Μιχάλης, Χριστίνα)

3η ομάδα: οι πολιτικοί, παίρνουν μέρος στο κρίσιμο συμβούλιο και βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα ( Νίκος, Τόλης, Μάρκος, Γιώργος Μπ.)

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Ένα webquest: Η στάση του Νίκα: μια μεγάλη εξέγερση στα βυζαντινά χρόνια

Εντυπωσιαστήκατε όλοι από τα γεγονότα στην Κωνστανούπολη! Δραματικές εξελίξεις! Το βιβλίο μας περιγράφει την κατάσταση, αλλά έχουμε βάσιμες υποψίες πως και κάτι άλλο μπορεί να συμβαίνει! Άλλωστε η ιστορία έχει πολλές εκδοχές. Ας επιβιβαστούμε λοιπόν στη μηχανή του χρόνου κι ας εξερευνήσουμε τα πράγματα με τη δική μας ματιά...
(Η δραστηριότητα θα γίνει στο εργαστήριο με το διαδίκτυο και το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Inspiration)
Η στάση του Νίκα

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Τήξη και Πήξη... συνέχεια...



(http://digitalschool.ypaideias.gr/modules/document/file.php/DSGYM-B200/FGYM_HTML/guide/guide_21.html)

Εξηγώ την τήξη και την πήξη στο μικρόκοσμο!


Πρόσθεση κι αφαίρεση κλασμάτων

(κάνε κλικ στην εικόνα να κάνεις τη δραστηριότητα)

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Βιβλιοπαρουσίαση: Ο μικρός Νικόλας και το κόκκινο μπαλόνι, Ρενέ Γκοσινί, Ζαν Ζακ Σενπέ

Ο μικρός Νικόλας και το κόκκινο μπαλόνι, Ρενέ Γκοσινί, Ζαν Ζακ Σενπέ
                                                                           Εκδόσεις: Σύγχρονοι Ορίζοντες
Έτος έκδοσης: 2001
(από το Γιώργο Απ.)

Θα πρότεινα στους φίλους μου να διαβάσουν τις ιστορίες του μικρού Νικόλα, γιατί έχουν περιπέτεια και είναι και αστείες!
Αν διάλεγα έναν ήρωα να ακολουθήσω, αυτός θα ήταν ο μικρός Νικόλας, γιατί είναι ο πρωταγωνιστής και αυτός που ήθελε να πάρει και πήρε το κόκκινο μπαλόνι. Θα ήθελα επίσης να είμαι με τον κύριο Μπέλτορ που ξαφνιάστηκε από τ΄αστεία του μικρού Νικόλα και του μπαμπά του.
Αν είχα τη δυνατότητα νά αλλάξω την υπόθεση του βιβλίου, θα άλλαζα το σημείο που έσκασε το κόκκινο μπαλόνι και τρόμαξε ο γείτονας, γιατί δεν ήταν σωστό...
Αυτές οι ιστορίες μου θύμισαν έντονα τις ιστορίες του Μπομπ του Σφουγγαράκη, γιατί έχουν περίπου το ίδιο χιούμορ.
Άλλοι τίτλοι που θα έδινα στο βιβλίο: " Η φάρσα του μικρού Νικόλα στο γείτονα", "Το σκασμένο μπαλόνι του  μικρού Νικόλα"
Αν θα έδινα άλλο τέλος στην ιστορία θα ήταν: Ο μικρός Νικόλας αφού πήγε σπίτι, κράτησε με μεγάλη προσοχή το κόκκινο μπαλόνι στο δωμάτιό του για να μη σκάσει και την άλλη μέρα το πρωί το πήγε στο σχολείο για να το δείξει στους συμμαθητές του και στη δασκάλα του, με τον όρο να μην του το σκάσουνε.
Με αφορμή την ιστορία αυτή, γράφω μια δική μου: Το απόγευμα ο μικρός Νικόλας ξεκίνησε με τη μαμά του, να πάνε στο κέντρο της πόλης, να τη δουν στολισμένη και να παίξει με διάφορα παιχνίδια. Στο μετρό ο μικρός Νικόλας πήγε αντίθετα στις κυλιόμενες σκάλες και ξανατσακώθηκε με τη μαμά του. Αφού έφτασαν στον κεντρικό δρόμο, δεν ήθελε να τον κρατάει από το χέρι κι έτσι χάθηκε. Ένιωθε μόνος και στεναχωρημένος. Ανέβηκε μόνος του στο τρενάκι ώσπου νύχτωσε. Τότε φοβήθηκε. Δεν έχασε όμως την ψυχραιμία του. Πήγε και μίλησε σε έναν αστυνομικό που είδε. Του περιέγραψε τη μαμά του. Ύστερα από αρκετή ώρα τη βρήκαν. Αφού αγκαλιάστηκαν κι έκλαιγαν από τη χαρά, πήγαν κι έφαγαν ωραίους λουκουμάδες... Ο μικρός Νικόλας υποσχέθηκε στη μαμά του ότι ποτέ δεν θα της αφήσει ξανά το χέρι...
Ζωγραφίζω ένα θέμα από το βιβλίο




Γιώργος Απ.

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Βιβλιοπαρουσίαση: Τα ξύλινα σπαθιά, του Παντελή Καλιότσου

"Τα Ξύλινα Σπαθιά"
Παντελής Καλιότσος, εκδόσεις Πατάκη, 1972
(από το Νίκο Κ.)

Το βιβλίο αυτό είναι ένα κοινωνικό μυθιστόρημα που έχει βασικό θέμα του τον Πόλεμο και την Ειρήνη. Θα σας το πρότεινα να το διαβάσετε, γιατί έχει δράση, περιπέτεια και ταυτόχρονα πολύ χιούμορ! 
Στο χωριό που λεγόταν Μανωλίτσα, οι ημέρες κύλαγαν ήρεμα, ώσπου μια μέρα, ο Μπαρμπα-Γάντζος άνοιξε το παιχνιδάδικό του, όπου πουλούσε μόνο πολεμικά παιχνίδια. Τότε ήταν της εποχής τα πολεμικά παιχνίδια, γιατί λίγα χρόνια πριν ήταν ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος. Εκείνο τον καιρό λοιπόν είχε κηρυχτεί πόλεμος ανάμεσα στα παιδιά της Μανωλίτσας και του υπόλοιπου κόσμου. Τα παιδιά εξοπλίζονταν με κόκκινα και πράσινα κράνη, νεροπίστολα, σπαθιά, ασπίδες και άλλα. Οι δυο αρχηγοί ήταν ο Φώτης και ο Θανάσης και βοηθοί τους οι Κόντρα-Κουτός και Φούφης. Στον υπόλοιπο κόσμο γινόταν το Π.Σ.Π (Παγκόσμιο Συνέδριο Παιχνιδοποιών) όπου υπήρχαν αντιπρόσωποι από όλες τις χώρες. Εκεί λοιπόν συνεδρίαζαν και πρότειναν παιχνίδια πολεμικά, όπως πύραυλους, κανόνια κλπ. Στη Μανωλίτσα πάλι απαγορεύτηκαν τα νεροπίστολα κι έτσι ξεκίνησαν οι πετροπόλεμοι. Αφορμή για να κηρυχτεί ειρήνη, στάθηκε ο σοβαρός τραυματισμός ενός παιδιού. Τότε οι φίλοι του έτρεξαν γρήγορα στο φαρμακοποιό κύριο Γουργούρη. Ο κύριος Γουργούρης έκανε τα παιδιά να καταλάβουν πόσο επικίνδυνος είναι ο πόλεμος και έτσι αφού έκανε καλά το τραυματισμένο παιδί, τους έπεισε πως δεν πρέπει να παίζουν πολεμώντας. Έτσι σταμάτησε ο πόλεμος των παιδιών της Μανωλίτσας, τα οποία έδωσαν το καλό παράδειγμα και στα υπόλοιπα παιδιά του κόσμου να σταματήσει ο πόλεμος.

Θα ήθελα να ήμουν παρέα με τον Φώτη και τον Κόντρα-Κουτό, επειδή αυτοί και η ομάδα τους καταστρώνουν σχέδια και δεν πάνε στη μάχη χωρίς σχέδιο, όπως έκαναν ο Αθανάσιος με το Φούφη και την ομάδα τους. 
Πιστεύω πως ο τίτλος είναι ο πιο κατάλληλος για το βιβλίο, επειδή σε όλες τις μάχες υπήρξαν ξύλινα σπαθιά. Στο εξώφυλλο τα ξύλινα σπαθιά συμβολίζουν τα παιδιά, μικρά και μεγάλα, με μια φούντα τον αρχηγό κι ένα περιστέρι την ειρήνη.
Το τέλος του βιβλίου μου άρεσε και δεν θα ήθελα να το αλλάξω, δηλαδή αυτό ήθελα κι εγώ, να σταματήσει ο πόλεμος.

Νίκος Κ.

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Ο καλικάντζαρος που έχασε ... το δρόμο του του Βαγγέλη Τασιόπουλου

Οι διακοπές των Χριστουγέννων τέλειωσαν! Καινούριος χρόνος, καινούριοι στόχοι... Φύγανε και οι καλικάντζαροι, μαζέψαμε τα στολίδια, φυλάξαμε στην αποθήκη τα χριστουγεννιάτικα δέντρα... και ανοίξαμε τα βιβλία, το πρόγραμμα της εβδομάδας που ξεκινάει... Μα ένας καλικάντζαρος δεν έφυγε μαζί με τους άλλους έμεινε εδώ μαζί μας...Ας ακούσουμε την ιστορία του!



(κάνε κλικ στην εικόνα, για να διαβάσεις και ν΄ακούσεις την ιστορία)

πηγή: www.mikrosanagnostis.gr

η ώρα στα δάση όλου του κόσμου