...η e-πέμπτη αταξία ακολουθεί τον Πορκιουπίνο στον Ασημένιο Δρόμο του Δάσους ως το ουράνιο τόξο...

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο κέντρο Γαία

Σήμερα επισκεφτήκαμε το κέντρο Γαία. Τα απίθανα πεπτάκια και η e-πέμπτη αταξία (πάντα πακέτο...) κάναμε τη δεύτερη (εκπαιδευτική πάντα) εκδρομή της χρονιάς! Η μέρα ήταν σκοτεινή... αν και ζεστή. Γι΄αυτό ήμασταν το πρωί μάλλον λίγο ανήσυχοι. Τσακωθήκαμε κλασσικά για τις γραμμές, για το ποιος θα κάτσει με ποιον στο πούλμαν κλπ... Στη διαδρομή λόγω της κίνησης μας έπιασε μια μικρή γκρίνια "κυρία πότε θα φτάσουμε;" "κυρία πείνασα!" "κυρία πείτε κάτι στον τάδε... με πειράζει".
Ευτυχώς μόλις φτάσαμε στο κέντρο "Γαία" βγήκε ο ήλιος, άλλαξε και η διάθεσή μας και η υπόλοιπη μέρα συνεχίστηκε πιο ευχάριστα. Πρώτα περάσαμε στην ειδική αίθουσα φαγητού για να φάμε, γιατί η ώρα είχε πάει έντεκα παρά τέταρτο και οι περισσότεροι από εμάς είχαμε πεινάσει. Αλλά δεν το ευχαριστηθήκαμε και τόσο... Δηλαδή όσοι από εμάς είχαμε λιχουδιές και όχι υγιεινό κολατσιό... τ΄ακούσαμε για τα καλά.... Ε! σειρά της κυρίας ήταν εξάλλου να γκρινιάξει... Ευτυχώς που κάποια κορίτσια έσωσαν την κατάσταση με κάτι μανταρίνια και μπανάνες...  Και το πρόγραμμα άρχισε!
Εντυπωσιαστήκαμε από το βίντεο στη Θόλο που μας πληροφορούσε για τη δημιουργία της Γης, αλλά περισσότερο μας γοήτευσαν οι τρισδιάστατες εικόνες με τις ομορφιές του πλανήτη μας. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες (εδώ με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς τσακωμούς) και ασχοληθήκαμε με μία από τις τρεις θεματικές ενότητες η κάθε ομάδα: 1) το νερό, 2) οι μεταφορές και 3) οι φυσικοί πόροι. Η κάθε ομάδα είχε τη δική της εκπαιδεύτρια που θα τους βοηθούσε να συμπληρώσουν τα φύλλα εργασίας.
Οι δραστηριότητες ήταν ενδιαφέρουσες και οι εκπαιδεύτριες των προγραμμάτων αρκετά υπομονετικές και ευγενικές μαζί μας. Μόλις τέλειωσε το πρόγραμμα, ακολούθησε καταναλωτική μανία (παρόλη την ενημέρωση που μας έκαναν οι δασκάλες), στο μαγαζάκι που πουλάει διάφορα δώρα μέσα στο χώρο του Κέντρου. Εντάξει η αλήθεια είναι πως δεν το παρακάναμε, προσέχαμε και συζητούσαμε με τις κυρίες μας τι θα αγοράσουμε.
Γενικά η επίσκεψή μας ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και άρεσε σε όλους μας. Όμως θα έπρεπε οι υπεύθυνοι του προγράμματος  φέτος να μειώσουν λίγο  την τιμή της εισόδου για κάθε παιδί. Τέσσερα ευρώ το άτομο είναι πολλά για μια ώρα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ειδικά την εποχή της οικονομικής κρίσης που ζούμε... Και ειδικά για μας τα σχολεία που ερχόμαστε από μακρινές περιοχές κι έχουμε αρκετά έξοδα μετακίνησης ...
'Ομως ας μη γκρινιάζουμε άλλο κι ας απολαύσουμε το χρονικό της επίσκεψής μας στο "Γαία"
Επίσκεψη στο κέντρο Γαία

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κέντρου ΓΑΙΑ για μαθητές Δημοτικού



Αύριο θα επισκεφτούμε το κέντρο "Γαία" στην Κηφισιά και θα παρακολουθήσουμε το παρακάτω εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Να έχετε μαζί σας οπωσδήποτε το σημειωματάριό σας κι ένα μολύβι (φύλλα εργασίας θα μας δώσουν εκεί). Επίσης να πάρετε μαζί σας από το σπίτι ή το κυλικείο φαγητό και νερό κι ένα μικρό σακίδιο να τα μεταφέρετε. Μην φέρετε αύριο σχολικές τσάντες και βιβλία. Αν γυρίσουμε νωρίτερα από τις δύο που σχολάτε θα κάνουμε Θεατρική Αγωγή (!)
Ρίξτε μια ματιά στο πρόγραμμα των αυριανών δραστηριοτήτων. Φαίνονται ενδιαφέρουσες...


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρκεί 1 ώρα και τέταρτο και περιλαμβάνει :
1. Υποδοχή – εισαγωγή (10’)
2. Παρακολούθηση του Προγράμματος της Σφαίρας ( 10’)
Η προβολή του Προγράμματος της Σφαίρας γίνεται στο Αίθριο:
 Σε ένα ημισφαιρικό θόλο-οθόνη διαμέτρου 5 μέτρων παρουσιάζονται εικόνες της περιστρεφόμενης Γης, όπως έχουν καταγραφεί από το διάστημα. Στη συνέχεια παρουσιάζεται πλαισιωμένη με αφήγηση και μουσική η γεωλογική εξέλιξη του πλανήτη από τηγέννησή του έως σήμερα.
3. Εργασία στις επιμέρους θεματικές ενότητες του εκθεσιακού χώρου
• Οι μαθητές παρακολουθούν στην 1η αίθουσα της Έκθεσης το θέαμα με τίτλο «Ο κόσμος μας σήμερα» ( 5’)
• Μετά το τέλος της προβολής οι μαθητές ακολουθούν τους εκπαιδευτές του Κέντρου ΓΑΙΑ σε ομάδες και με την υποστήριξη και τις οδηγίες τους εργάζονται με Φύλλα Δραστηριότητας. Κάθε ομάδα σε μία θεματική ενότητα. (45΄)
4. Προβολή ταινιών περιβαλλοντικού περιεχομένου (15΄)
Τα Φύλλα Δραστηριότητας είναι 7 και βασίζονται στις εξής 7 θεματικές ενότητες του Εκθεσιακού Χώρου:

Α. Η Γη μας
Β. Χρησιμοποιώντας τη Γη
Γ. Πρόκληση της Ενέργειας
Δ. Πρόκληση των Μεταφορών
Ε. Πρόκληση των Φυσικών Πόρων
ΣΤ. Πρόκληση του Νερού
Ζ. Πρόκληση του εδάφους και της τροφής

5. Οι μαθητές παρακολουθούν μικρές ταινίες περιβαλλοντικού περιεχομένου στην ειδική αίθουσα προβολών.

Παλάτι, Ιππόδρομος, Δήμοι

Δείτε την παρουσίαση με την εικονική αναπαράσταση του Ιερού Παλατιού και του Ιππόδρομου στην Κωνσταντινούπολη. Μάθετε για την περιπέτεια που είχαν τα άλογα του Λύσιππου και την παράξενη ιπποδρομία που έκαναν μέσα στους αιώνες. Περιγράψτε το ταξίδι τους και δώστε ένα δικό σας τέλος (φανταστικό) σ΄αυτήν την περιπέτεια...
Το Παλάτι                                                              

Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Δίολκος ένας περίεργος τρόπος να διασχίζουν τον ισθμό της Κορίνθου τα πλοία πριν γίνει η διώρυγα

Την περασμένη εβδομάδα μιλήσαμε αρκετά για τον ισθμό της Κορίνθου (τη λεπτή λωρίδα ξηράς που ενώνει την Αττική με την Πελοπόννησο) και τη διώρυγα που κατασκεύασαν οι άνθρωποι για να μην κάνουν τα καράβια τον περίπλου της Πελοποννήσου. Θυμάμαι πόσο σας έκανε εντύπωσε όταν σας μίλησα για την τεχνική που είχαν από τα αρχαία χρόνια να μεταφέρουν από την ξηρά τα καράβια τους (κυρίως τα μικρά) . Αυτός ο δρόμος πάνω από τον ισθμό απ' όπου στην κυριολεξία έσερναν τα καράβια λέγονταν δίολκος. Σας βρήκα λοιπόν μια ταινία  22 λεπτών, δημιουργημένη με το σύστημα του animation (εικονοκινητική τεχνική)  που αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, τον Δίολκο: μια οδό από ξηράς για την μεταφορά πλοίων ανάμεσα στον Σαρωνικό και τον Κορινθιακό κόλπο κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου, τότε που δεν υπήρχε η διώρυγα. Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της μακρινής εποχής: τυχερό παιχνίδι, επίσκεψη στον ναό του Ποσειδώνα, γλέντι σε καπηλειό, κλπ.
Δημιουργοί της ταινίας είναι οι Θ.Π. Τάσιος, Ν. Μήκας, Γ. Πολύζος, οι οποίοι έχουν λάβει ως τώρα δύο βραβεία:
Καλύτερης ταινίας αναφερόμενης στην αρχαιότητα στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Κύπρο (Νοέμβριος 2009) και Καλύτερης εκπαιδευτικής ταινίας στην 8η Διεθνή Συνάντηση Αρχαιολογικής Ταινίας του Μεσογειακού Χώρου στην Αθήνα (Μάιος 2010)







Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

Το πεπτικό μας σύστημα



Δοκίμασε να βάλεις τα όργανα του πεπτικού συστήματος στη σωστή θέση...

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Τα δόντια μας !

Θεατρικό παιχνίδι με το "Δρακοπαραμύθι"

Διαβάσαμε το Δρακοπαραμύθι της Αγγελικής Βαρελά και συζητήσαμε αρκετά για τους  Δράκους του. Στην αρχή διασκεδάσαμε με τις ιδέες που είχαν για να γελάσουν πίσω από την πλάτη των ανθρώπων. Μετά όμως η αλήθεια είναι πως προβληματιστήκαμε λίγο…Γιατί Δράκοι δεν υπάρχουν μόνο στα παραμύθια… Δράκοι αληθινοί είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι σε μια σύγχρονη πόλη. Αυτούς τους Δράκους θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε εκεί που είναι καλά κρυμμένοι, να τους γνωρίσουμε, να τους ονομάσουμε (γιατί είναι πιο επικίνδυνοι αν δεν έχουν  όνομα…) και τέλος να τους αντιμετωπίσουμε…γελώντας εμείς μαζί τους… Τέτοιοι Δράκοι, όπως η Ρυπανσίν, η Χωματερόλ, ο Νεφ, η Χουλιγκάνα  κι άλλους που θα φτιάξουμε θα αποτελέσουν τη  Δρακοπαρέα μας για το θεατρικό παιχνίδι.
Ως την επόμενη φορά σκεφτείτε ποιοι άλλοι δράκοι υπάρχουν γύρω μας και δώστε τους ένα αστείο όνομα… Επιπλέον προσπαθήστε να γράψετε ένα χιουμοριστικό στιχάκι για όποιον από αυτούς θέλετε…

ακτογραφικά στοιχεία

Δείτε την παρουσίαση για να ξεκαθαρίσετε καλύτερα τις γεωγραφικές έννοιες: χερσόνησος, ακρωτήρι, ισθμός, πορθμός, διώρυγα, κόλπος, όρμος

Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2010

Πέμπτη, 18 Νοεμβρίου 2010

Τα δόντια μας !

Δυσκολευτήκατε στην εργασία που είχατε  να χρωματίσετε τα δόντια;
Πάρτε μια "μικρή βοήθεια"...
Ε... τι να σας κάνω... πέσαμε στα δύσκολα κατευθείαν!

Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

Η γιορτή μας για το Πολυτεχνείο


Σήμερα τα "απίθανα πεμπτάκια"  (Ε1) και η "e- πέμπτη αταξία" (Ε2) είχαν την τιμητική τους! Παρουσίασαν τη σχολική γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου... Με απίστευτη σοβαρότητα και ωριμότητα,  τα παιδιά, μας μίλησαν για τα γεγονότα,  τραγούδησαν και διάβασαν ποιήματα μεγάλων δημιουργών. Αν και η γιορτή μας ήταν μικρή και σεμνή, όπως ταιριάζει σ΄αυτές τις περιπτώσεις... αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά, όχι μόνο για την άψογη παρουσίασή τους, αλλά για το μεράκι και το ζήλο που έδειξαν στη διάρκεια της προετοιμασίας. Ήταν ένα μεγάλο μάθημα γλώσσας και ιστορίας, αλλά και δημοκρατίας...για όλους μας .
Μπράβο σας παίδες... Μας συγκινήσατε...

Polytexneio Julia                                                                                                                           

video
όταν σφίγγουν το χέρι...

video
λεβέντης εροβόλαγε...


video
πάλης ξεκίνημα...





Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

το Πολυτεχνείο ΖΕΙ
















ο οδηγός του τανκ

O Α. Σκευοφύλαξ, που ήταν ο ΟΔΗΓΟΣ TOY TANK  (στρατιώτης) που γκρέμισε την πύλη του Πολυτεχνείου σπάει τη σιωπή του και μιλάει πρωτη φορα για το μακελειό της 17ης Νοεμβρίου 1973, τριάντα χρόνια μετά αποφασίζει να μιλήσει με μια συγκλονιστική συνέντευξη -εξομολόγηση- στο ΒΗΜΑ (9/11/2003)







Μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα στις 17 Νοεμβρίου, η ίλη μου πήρε εντολή να ετοιμαστεί για έξοδο. Αποφασίστηκε να βγουν 5 άρματα. Εγώ ήμουν οδηγός στο πρώτο άρμα που βγήκε στον δρόμο. Φτάνοντας μπροστά στην πόρτα, έστριψα το άρμα προς το Πολυτεχνείο, με γυρισμένο το πυροβόλο προς τα πίσω. Θυμάμαι ότι σηκώθηκα από τη θέση μου και εγώ και το άλλο πλήρωμα. Δεκάδες φοιτητές κρέμονταν από τα κάγκελα, ενώ εκατοντάδες βρίσκονταν στον προαύλιο χώρο.

Ενα τέταρτο πριν από τις 3 το πρωί της 17 Νοεμβρίου ήρθε ο οδηγός εδάφους του άρματος και μου λέει: "Θα μπούμε μέσα, θα ρίξουμε την πύλη. Ετοιμάσου!"» λέει. «Πήρα θέση και ξεκίνησα. Δεν έβλεπα πολλά πράγματα, δεν είχα καλό οπτικό πεδίο, γιατί κοιτούσα πλέον από τη θυρίδα του άρματος. Δέκα εκατοστά πριν από την πόρτα, σταμάτησα. Σταμάτησα σκόπιμα. Αυτό φαίνεται στο βίντεο της εποχής. Στο φρενάρισμα, οι φοιτητές τρομαγμένοι έφυγαν προς τα πίσω. Αν έμπαινα με ταχύτητα, θα σκότωνα δεκάδες άτομα που εκείνη τη στιγμή ήταν κρεμασμένα στα κάγκελα».

Λίγα λεπτά αργότερα ο A. Σκευοφύλαξ θα μαρσάρει δυνατά. Ο δυνατός προβολέας του τανκ σκοπεύει την πύλη. «H καγκελόπορτα έπεσε αμέσως. Πίσω από τη σιδερένια πύλη ήταν σταθμευμένο το Μερσεντές το οποίο είχαν βάλει εκεί οι φοιτητές για να φράξουν την είσοδο. Το έκανα αλοιφή. H αριστερή ερπύστρια το έλιωσε. Με το που έπεσε η πύλη του Πολυτεχνείου εισέβαλαν οι αστυνομικοί για να συλλάβουν τους φοιτητές. Λίγο αργότερα κατέβηκα και εγώ από το άρμα και μπήκα στον χώρο του Πολυτεχνείου. Δεν υπήρχε νεκρός. Θα μπορούσε όμως και να υπάρχουν νεκροί» λέει .

Παρά τον πόνο και την αγωνία τους να φύγουν να γλιτώσουν την ζωή τους, οι φοιτητές θα δείξουν μεγαλείο ψυχής απέναντι στον στρατιώτη που ισοπέδωσε το όνειρό τους. Αδιάψευστη απόδειξη, η μαρτυρία του κ. Σκευοφύλακα: «Οπως περνούσαν οι φοιτητές θυμάμαι ότι έριχναν μέσα στο τανκ πακέτα τσιγάρα και ό,τι προμήθειες είχαν μαζί τους. Οταν γυρίσαμε στο Γουδί, το άρμα έμοιαζε με περίπτερο. Οσο σκέφτομαι ότι οι φοιτητές μας έδιναν σάντουιτς και τσιγάρα, μετά απ' όσα τους κάναμε... Δεν μπορώ να το συχωρέσω αυτό το πράγμα στον εαυτό μου. Σκέφτομαι τι πήγα και έκανα!..».


«ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙ' AYTO ΠΟΥ HMOYN, ΓΙ' AYTO ΠΟΥ EKANA. Τότε αισθανόμουν ότι έκανα κάτι καλό, κάτι μεγάλο. Στους "μαυροσκούφηδες", στο Γουδί, είχα γίνει ο ήρωας που διέλυσε τους εχθρούς της πατρίδας, τα "παλιοκουμμούνια", όπως λέγαμε τότε τους φοιτητές. Αυτά μου έλεγαν, αυτά πίστευα. Τι περιμένεις!.. Ημουν 20 χρονών... Ούτε μια εφημερίδα δεν είχα διαβάσει μέχρι τότε. Είχα γίνει και εγώ φασίστας.


Μέχρι που μπήκα μέσα, πίστευα αυτό που έκανα. Στη συνέχεια έγινε ο εφιάλτης της ζωής μου »
αν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντεξη πατήστε ΕΔΩ

Τρίτη, 9 Νοεμβρίου 2010

Η πρώτη μας παρουσίαση: "Διαδικτυακές διαδρομές στην πόλη μας με το μετρό της Αθήνας"

Όχι που δεν θα τα καταφέρναμε! Μπορεί να είμαστε λίγο ζωηροί και άτακτοι... αλλά μόλις ακούσουμε για δουλειά στο εργαστήριο των υπολογιστών γινόμαστε αρνάκια! Σήμερα λοιπόν κάναμε την πρώτη μας ηλεκτρονική παρουσίαση με θέμα: "Διαδικτυακές διαδρομές στην πόλη μας με το μετρό της Αθήνας"
Χωριστήκαμε σε ομάδες με το συνήθη τρόπο (ξέρετε τώρα, τσακωμούς κλπ... "εγώ θέλω με το Νίκο" "εγώ δεν θέλω με την τάδε" κλπ κλπ... μέχρι που η κυρία είπε : "αν δεν χωριστείτε ήρεμα θα πάμε στην τάξη" Αυτό ήταν! Οι ομάδες έγιναν στο δευτερόλεπτο. Όλοι μας αναβαθμιστήκαμε σε επιστήμονες! Ποιος στη χάρη μας! Άλλος γεωλόγος, άλλος αρχαιολόγος, άλλος εικαστικός, άλλος μηχανικός... Α! ξέχασα είχαμε και συγκοινωνιολόγους παρακαλώ! Δουλέψαμε με το συνήθη τρόπο (ξέρετε τώρα, κλωτσιές μπουνιές, "εγώ θα πάρω το ποντίκι" "εγώ θα γράψω στο πληκτρολόγιο"... μέχρι που η κυρία είπε : "αν δεν συνεργαστείτε ήρεμα θα πάμε στην τάξη".  Πάλι αυτό ήταν! Έχει βρει το κουμπί μας τελικά! Ή μήπως μας "εκβιάζει; Όπως και να΄χει το πράγμα εμείς τα καταφέραμε μια χαρά. Βέβαια ομολογώ μας πήρε αρκετή ώρα! Φάγαμε και την ώρα των Μαθηματικών για να το ολοκληρώσουμε, αλλά χαλάλι του! Γιατί εκτός από τη διαδικτυακή εξερεύνηση που κάναμε, μάθαμε να φτιάχνουμε ηλεκτρονικές παρουσιάσεις στο Power Point! Εκεί να δεις αφοσίωση! Πέσαμε με τα μούτρα στη δουλειά! Και να το αποτέλεσμα! Αλλά μη μας κρίνετε αυστηρά... έχουμε ακόμη πολλά να μάθουμε. Η κυρία μάς είπε πως οι πληροφορίες που βάλαμε ήταν πολλές και χωρίς επεξεργασία. Την επόμενη φορά θα το προσέξουμε περισσότερο! Σας παρουσιάζουμε λοιπόν, περήφανοι, το αποτέλεσμα:

μετρό της Αθήνας

Τι να θυμάμαι για τα αριθμητικά!










αν θέλω να μάθω περισσότερα για τα αριθμητικά, διαβ'αζω στις σελίδες 123-126 της Διαδικτυακής Γραμματικής

Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2010

Δραστηριότητα: "Μ΄ ένα τραγούδι μαθαίνω τα νησιά μας"


Φύλλο εργασίας τα νησιά μας

Εικονική περιήγηση στα Δωδεκάνησα

Περιηγηθείτε εικονικά στα Δωδεκάνησα κάνοντας κλικ στην εικόνα

Δραστηριότητα: Τα νησιώτικα συμπλέγματα της Ελλάδας

Ας προσπαθήσουμε στον παρακάτω χάρτη να διακρίνουμε τα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας. Αν θέλετε μπορείτε να εκτυπώσετε το χάρτη για να προετοιμαστείτε! Διαφορετικά θα το κάνουμε αύριο στον πίνακα με προβολή!


Ποια από τα νησιά έχετε επισκεφτεί στις διακοπές σας; Μπορείτε να τα διακρίνετε;

Κυριακή, 7 Νοεμβρίου 2010

χίλιοι γερανοί για τη Γάζα!


Θυμάστε τη μικρή Sadako Sasaki από την Ιαπωνία; Το δωδεκάχρονο κορίτσι που ήταν ένα από τα χιλιάδες θύματα της ατομικής βόμβας που δέκα χρόνια αργότερα,  δίπλωσε χίλιους γερανούς με τη μέθοδο origami προκειμένου να θεραπευτεί  από τη λευχαιμία που της προκάλεσε η βόμβα; Γιατί υπάρχει ένας γιαπωνέζικος πανάρχαιος μύθος που λέει πως για να πραγματοποιηθεί μια επιθυμία σου θα πρέπει να χαρτοδιπλώσεις 1000 (!) γερανούς! Έτσι η Sadako έγινε σύμβολο των θυμάτων οποιασδήποτε βόμβας και οι χίλιοι γερανοί, παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης!

Το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων στη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του Διεθνούς Προγράμματος "Μονόλογοι από τη Γάζα" είχε την ιδέα μιας συμβολικής δράσης αλληλεγγύης στα παιδιά της Γάζας και μας προσκαλεί να συμμετάσχουμε. Πώς; Πολύ απλά, ευχάριστα και διασκεδαστικά! Απλώς κατασκευάζοντας τους δικούς μας χάρτινους γερανούς και στέλνοντάς τους στο σχολειό τους ως τις 29 Νοεμβρίου 2010, όπου θα γίνουν κάποια εικαστικά δρώμενα. Η επιλογή της ημερομηνίας δεν είναι τυχαία. Την ίδια μέρα στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ για το παλαιστινιακό ζήτημα στη Νέα Υόρκη θα παρουσιαστούν σε διάφορες γλώσσες οι Μονόλογοι των παιδιών από τη Γάζα (κείμενα που έγραψαν τα παιδιά για τον πόλεμο που βίωσαν) 
Ας φτιάξουμε λοιπόν κι εμείς μερικούς από τους χίλιους γερανούς, ας γράψουμε στα φτερά τους μηνυματάκια αγάπης και ειρήνης για τα παιδιά της Γάζας, αλλά και για τα παιδιά όλου του κόσμου κι ας τα στείλουμε στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Πανταζοπούλου 12Α, Αμπελόκηποι, Θεσσαλονίκη 561 21, (1000 ΓΕΡΑΝΟΙ)

Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2010

με το πρόσωπο κολλημένο στο τζάμι...

Εικονική περιήγηση στο μετρό

Για να δείτε τις πανοραμικές εικόνες χρειάζεται το λογισμικό Apple QuickTime©. Αν το λογισμικό αυτό δεν είναι ήδη εγκατεστημένο, μπορείτε να το εγκαταστήσετε από την ιστοσελίδα του κατασκευαστή του κάνοντας κλικ εδώ

Webquest: το μετρό της Αθήνας

webquest το μετρό της Αθήνας

Ουσιαστικά Θηλυκά σε -ος

Δεν μας έφταναν τα επίθετα σε -ης,-ης, ές που τρομάξαμε να τα μάθουμε (τα μάθαμε;;;) έχουμε τώρα και τα θηλυκά ουσιαστικά σε -ος που κλίνονται λέει σαν τα αρσενικά σε -ος... Παράξενα πράγματα!
Γι΄αυτό ας μελετήσουμε καλά την κλίση τους και ας κλίνουμε προφορικά (ή γραπτά) τι άλλο;
  "η ψήφος" (μέρες που είναι!)


(το υλικό είναι από τη Διαδικτυακή Γραμματική Πέμπτης και Έκτης Τάξης)

Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Λοιπόν τι είναι αυτό το Φουτζιγιάμα;


Θυμηθήκατε να ψάξετε για το Φουτζιγιάμα; Ή το ξεχάσατε κι αυτό; Ποιο Φουτζιγιάμα;;; Ναι! εκείνο που το βρήκαμε σε ένα πρόβλημα μαθηματικών (!) και σας ρώτησα αν ξέρετε τι είναι... Άλλος έλεγε νησί, άλλος έλεγε θάλασσα και τι δεν ακούστηκε... Πάντως ομολογώ ότι βρήκατε τη χώρα στην οποία βρίσκεται : τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, τη μακρινή Ιαπωνία!
Λοιπόν παίδες, το Φουτζιγιάμα είναι το ψηλότερο βουνό της Ιαπωνίας  με 3.777μ. υψόμετρο (πιο ψηλό από τον Όλυμπο). Και δεν είναι απλώς ένα βουνό... Είναι ένα "θυμωμένο" βουνό. Δηλαδή, ένα ηφαίστειο! Αν και με χαμηλό κίνδυνο έκρηξης είναι ενεργό και ο κρατήρας του παρακολουθείται από ερευνητές (σαν αυτούς που έλεγε και η άσκηση των Μαθηματικών) για τυχόν σεισμική δραστηριότητα. Επιβλητικό, βουνό, ιερό, μεγαλόπρεπο και ψυχρό,  δεσπόζει με τον κωνικό του όγκο την κοιλάδα του Τόκυο. Σκεπασμένο με αιώνια χιόνια, κλείνει μέσα στα σπλάχνα του τη φωτιά. Ένα ηφαίστειο όλο δύναμη, πειθαρχημένο κάτω από την παγωμένη κατάλευκη επιφάνεια. Πολλοί είναι εκείνοι που το παρομοιάζουν με το το πρόσωπο της ίδιας της Ιαπωνίας: ανέκφραστο κι απρόσωπο, ικανό όμως να κρύβει πίσω από τη μάσκα της απάθειας, την αντάρα μιας ψυχής όλο φλόγα...

Λοιπόν μην ξανακούσω ότι το Φουτζιγιάμα είναι νησί! (αν και βρίσκεται πάνω σε νησί...)

Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

Η μικρή ζαχαροπώλισσα


Παίδες, σίγουρα θα χαίρεστε που το σχολείο θα είναι κλειστό λόγω εκλογών... και είμαι σίγουρη πως έχετε στοιβάξει τα βιβλία σας και τα τετράδιά σας πάνω στο όμορφο γραφειάκι σας για να διαβάσετε την τελευταία στιγμή...
Ενώ η εφτάχρονη πιτσιρίκα που πουλάει γλυκά στο δρόμο της Δαμασκού (πού είναι η Δαμασκός; στο χάρτη γρήγορα!) δεν έχει την τύχη σας... Και πρέπει να κάνει τη δουλειά της και να μελετήσει τα αυριανά της μαθήματα για το σχολείο. Κι από πάνω έχει κι ένα φωτογράφο που θέλει να τη φωτογραφήσει ενώ μελετάει τα μαθήματά της! Παρόλο που δεν του το επιτρέπει ο Wasim Kheir Beik (φωτογράφος του πρακτορείου SANA) έβγαλε αυτή τη φωτογραφία με φακό από απόσταση 30 μέτρων. Η φωτογραφία αυτή  βραβεύτηκε το 2007 κι έκανε το γύρο του κόσμου σκορπίζοντας συγκινητικά μηνύματα..

Φτιάξε μια δική σου οικολογική πόλη!


Κάνε κλικ στην εικόνα, κατέβασε ένα προγραμματάκι που χρειάζεται, επέλεξε την ελληνική γλώσσα και χτίσε τη δική σου οικολογική πόλη. Πρόσεχε τη διαχείριση των φυσικών πόρων, και την ανάπτυξη της πόλης σου, ώστε να μην επιβαρύνει και το περιβάλλον... Καλή τύχη!!!

Παιδική Παχυσαρκία (από την εκπαιδευτική τηλεόραση)

Παρακολουθήστε ξανά με προσοχή το βίντεο (κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα) της εκπαιδευτικής τηλεόρασης που είδαμε και συζητήσαμε στην τάξη. Καταγράψτε τους παράγοντες που οδηγούν τα παιδιά στην παχυσαρκία και φτιάξτε ένα κείμενο.


Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

Ο χάρτης της γειτονιάς




Θα σε βοηθήσει στην εργασία σου (να δώσεις οδηγίες σε έναν φίλο σου ή φίλη να σ΄επισκεφτεί στο σπίτι σου)

η ώρα στα δάση όλου του κόσμου