...η e-πέμπτη αταξία ακολουθεί τον Πορκιουπίνο στον Ασημένιο Δρόμο του Δάσους ως το ουράνιο τόξο...

Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2010

Ακολουθήστε τον 'Αη Βασίλη...

... στη μαγεία των Χριστουγέννων. Βοηθήστε τον στις κοπιαστικές προετοιμασίες που έχει αυτές τις μέρες... μάθετε για τις συνήθειές του και μοιραστείτε τη χαρά του μοιράζοντας μαζί του τα δώρα!

(κάνε κλικ στην  εικόνα...)

Δευτέρα, 27 Δεκεμβρίου 2010

Βοηθήστε τα ζωάκια του δάσους μας να φτιάξουν ένα χιονάνθρωπο!

(κάνε κλικ πρώτα πάνω στην εικόνα, αφού διαβάσεις τις οδηγίες κατασκευής του χιονάνθρωπου, που είναι δοσμένες παρακαλώ και με τους τρεις τρόπους!!!
ξέρετε εσείς... δε φαντάζομαι να το ξεχάσαμε;;;)

Οδηγίες κατασκευής χιονάνθρωπου
         
1)      Κάνουμε κλικ στο γραμματόσημο
2)      Κάνε κλικ στη μεγαλύτερη χιονόμπαλα
3)      Επειδή οι χιονόμπαλες είναι πολύ βαριές, μπορείτε να τους βοηθήσετε  να τις μεταφέρουν τη μια πάνω στην άλλη για να φτιάξετε το χιονάνθρωπο;
4)      Σχεδόν τελειώσαμε! Για μερικές ακόμη λεπτομέρειες κάντε κλικ πάνω στο χιονάνθρωπο
5)      Καλά Χριστούγεννα!!!

Παρασκευή, 24 Δεκεμβρίου 2010

Διασκεδάστε με... χριστουγεννιάτικες κάρτες!

(Ο Αη Βασίλης στη μηχανή του χρόνου!)

(οι τάρανδοι του Αη Βασίλη)

(Χριστούγεννα σε όλο τον κόσμο)

 (τα κάλαντα... των ζώων)

Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2010

Φρικαντέλα, Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, του Ευγένιου Τριβιζά

Κι επειδή σας άρεσε η ιστορία της Φρικαντέλας που μισούσε τα κάλαντα κι αγαπούσε τα κάκαντα (!) διαβάστε την εδώ ολόκληρη!

Πού πήγαν τα Χριστούγεννα; του Βαγγέλη Ηλιόπουλου

 (κάντε κλικ στην εικόνα για να μάθετε πού πήγαν τα Χριστούγεννα...)

Rock κάλαντα από την e-πέμπτη αταξία!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2010

Μικροί...βιβλιοφάγοι!


Σήμερα επισκεφτήκαμε την Έκθεση Βιβλίου που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στο σχολείο μας. Στην αρχή συζητήσαμε για λίγο και ξαναθυμηθήκαμε τα κριτήρια για την επιλογή των βιβλίων (κοιτάζουμε προσεχτικά το εξώφυλλο, τον τίτλο και τον συγγραφέα, διαβάζουμε την περίληψη στο οπισθόφυλλο και φυσικά το ξεφυλλίζουμε ... λίγο). Στη συνέχεια ο καθένας μας διάλεξε από ένα βιβλίο (όποιο θα επέλεγε σε περίπτωση που ήθελε να το αγοράσει) και το παρουσίαζε στους άλλους, απαντώντας στις ερωτήσεις τους. Π.χ. "Τι σ΄έκανε να διαλέξεις το συγκεκριμένο βιβλίο;" " Δε νομίζεις πως είναι πολύ ογκώδες για σένα" κλπ.

Στις διακοπές των Χριστουγέννων θα διαβάσουμε όλοι από ένα βιβλίο που θα επιλέξουμε μόνοι μας από τη βιβλιοθήκη της τάξης  (αυτή θα είναι και η μοναδική μας... εργασία άλλωστε...).
Όταν επιστρέψουμε θα το παρουσιάσουμε στην τάξη. Στη βιβλιοπαρουσίαση αυτή θα μας βοηθήσει το "Φυλλάδιο του Αναγνώστη":
Φυλλάδιο Ανάγνωσης

Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2010

Η e-πέμπτη αταξία χορεύει χριστουγεννιάτικη ντίσκο!

Μήνας χορού ο Δεκέμβρης για την τάξη μας! Απολαύστε το χριστουγεννιάτικα χορευτικά νούμερα!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2010

Έκθεση βιβλίου στο σχολείο μας

Τι καλύτερο για τις γιορτές που πλησιάζουν από ένα βιβλίο; Στο σχολείο μας από σήμερα λειτουργεί Έκθεση Παιδικού Βιβλίου και περιμένει όλους εσάς τους μικρούς βιβλιοφάγους να την επισκεφτείτε...
Αύριο λοιπόν αφού κάνουμε μια μικρή συζήτηση στην τάξη  για το πώς επιλέγουμε ένα βιβλίο θα επισκεφτούμε την έκθεση, να περιεργαστούμε και να ξεφυλλίσουμε τα βιβλία της...

Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010

Διαλέξτε ένα δώρο

Κάντε κλικ στην εκόνα και διαλέξτε ένα δώρο... από το σάκο του Άη Βασίλη!

Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2010

Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο!

Κι επειδή η Αλίκη Βουγιουκλάκη αρέσει πολύ στην Ειρήνη μας (και όχι μόνο...) κι επειδή όπως μάθαμε στα Βυζαντινά Χρόνια πίστευαν πως "αν δεν δαρθείς δε μαθαίνεις", ας δούμε το χαστούκι να πάει σύννεφο σ΄αυτό το απόσπασμα της ταινίας "Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο". Τα πράγματα βέβαια έχουν αλλάξει πολύ από εκείνα τα χρόνια, και σήμερα μιας και είναι η "Παγκόσμια Μέρα του Παιδιού" και αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών είναι να μην ασκείται πάνω τους σωματική ή ψυχολογική βία, ας απολαύσουμε "εκ του ασφαλούς" τα χαστούκια του βίντεο!

11 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα του παιδιού

Κάθε μέρα ας είναι η μέρα του παιδιού!
Παίδες! Ενημερωθείτε εδώ για τα δικαιώματά σας, διαλέξτε ένα από αυτά (όποιο θέλετε) και εικονογραφήστε το!

Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010

Anders Celsius


Ο διάσημος Σουηδός αστρονόμος απέκτησε τη φήμη του όχι τόσο για τα επιτεύγματά του στην αστρονομία όσο για τη δημιουργία της ομώνυμης κλίμακας μέτρησης θερμοκρασίας.
Ο Celsius γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1701 στην Ουψάλα, μία πόλη βόρεια της Στοκχόλμης. Ήδη το 1730, είχε γίνει καθηγητής αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλας. Καθώς εκείνη την εποχή δεν υπήρχε αστεροσκοπείο στη Σουηδία, ο Celsius ξεκίνησε την περιπλάνησή του σε όλα τα διάσημα αστεροσκοπεία της Ευρώπης, το 1732. Από τη Νυρεμβέργη πήγε στη Ρώμη και από εκεί έφθασε στο Παρίσι, το 1734. Διευθυντής του εκεί αστεροσκοπείου, που είχε ιδρυθεί το 1672, ήταν ο Ζακ Κασινί.
Εκείνη την περίοδο είχε ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ Γάλλων και Άγγλων αστρονόμων για το σχήμα της Γης. Για να δοθεί οριστική απάντηση, στάλθηκαν αποστολές στα «πέρατα του κόσμου» για ακριβείς επιτόπιες μετρήσεις. Η αποστολή στον Βορρά ανατέθηκε στον Πιερ-Λουί ντε Μοπερτί, βοηθός του οποίου ανέλαβε ο Κέλσιος. Το ταξίδι στο Λάπλαντ, το βορειότερο σημείο της Σουηδίας, διήρκεσε από το 1736 έως το 1737 και μεταξύ άλλων, επιβεβαιώθηκε η θεωρία του Νεύτωνα ότι η Γη είναι ελαφρά πεπλατυσμένη στους πόλους.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στο Λάπλαντ αλλά και μετά, ο Celsius ήταν ένας από τους πρώτους που εξέτασαν τις αλλαγές στο γήινο μαγνητικό πεδίο κατά τη διάρκεια του Βόρειου Σέλας. Ήταν επίσης από τους πρώτους που υπολόγισαν τη φωτεινότητα των άστρων με τη βοήθεια εργαλείων μέτρησης.
Μετά το τέλος της αποστολής, ο Celsius επέστρεψε στην Ουψάλα και εργάστηκε στην ανέγερση του πρώτου σουηδικού αστεροσκοπείου που ολοκληρώθηκε το 1740, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνσή του.
Ο Celsius έγινε διάσημος όταν πρότεινε, το 1742, στη Βασιλική Σουηδική Ακαδημία Επιστημών μία νέα κλίμακα μέτρησης θερμοκρασίας σε ένα θερμόμετρο ψευδαργύρου. Το θερμόμετρό του που διαιρούνταν σε 100 βαθμούς, είχε το 0 ως σημείο βρασμού του νερού και το 100 ως το σημείο πήξης του. Η κλίμακα αντιστράφηκε από τον Κάρολο Λίνεους το 1745 και παραμένει έτσι έως σήμερα. (Λάθος μας το αναφέρει στο βιβλίο...)
Ο Celsius απεβίωσε στις 25 Απριλίου 1744 από φυματίωση.
Προς τιμήν του, ένας κρατήρας της Σελήνης έχει πάρει το όνομά του.

Η χώρα μου από ψηλά - Οροσειρές


"Ο μη δαρείς ου παιδεύεται"

Μητέρα συνοδεύει το παιδί της στο σχολείο (από φορητή εικόνα του Αγ. Νικολάου, Ιερά Μονή Πάτμου)

(Μαθητές και φιλόσοφοι. Μικρογραφία από το Χρονικό του Ιωάννη Σκυλίτζη, τέλη 12ου αρχές 13ου αιώνα.
Madrid, Biblioteca National fol. 134a.
© Biblioteca National, Madrid)




Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο δεν ήταν υποχρεωτική. Σχολεία, δάσκαλοι και βιβλία ήταν συγκεντρωμένα στις πόλεις, όπου και εκεί απευθύνονταν σε μία μικρή μερίδα των ανθρώπων. Τα σχολεία ήταν ιδιωτικά ή εκκλησιαστικά, τα παιδιά πήγαιναν σ' αυτά σε ηλικία 6 έως οκτώ ετών και οι γονείς τους πλήρωναν τα δίδακτρα σε είδος ή χρήματα. Μάλιστα τα υψηλά δίδακτρα της ιδιωτικής διδασκαλίας την έκαναν απρόσιτη για τις περισσότερες οικογένειες των Βυζαντινών.
Δύο ήταν οι βαθμίδες εκπαίδευσης του Βυζαντίου : Η προπαιδεία, που αντιστοιχεί στο σημερινό δημοτικό, διαρκούσε 3 ως 4 χρόνια και η εγκύκλιος παιδεία, που αντιστοιχεί στο γυμνάσιο και το λύκειο, διαρκούσε 4 χρόνια και φοιτούσαν μαθητές από τα 12 ή 14 χρόνια τους. Το βασικό(προπαιδεία) είχε 4 τάξεις. Στις δυο πρώτες οι μαθητές μάθαιναν να διαβάζουν, να γράφουν και να λογαριάζουν ενώ στις μεγαλύτερες μάθαιναν ορθογραφία, γραμματική, αριθμητική και ιστορίες από την Αγία Γραφή, τον Όμηρο και τους μύθους του Αισώπου. Στα εκκλησιαστικά σχολεία φοιτούσαν και ορφανά ή μαθητές από άλλες περιοχές δωρεάν.
Τα κορίτσια(από τον 11ο αιώνα και έπειτα άρχισαν το σχολείο) και αρκετά αγόρια δεν πήγαιναν σχολεία. Έμεναν στο σπίτι, βοηθούσαν στις δουλειές και τα διαπαιδαγωγούσαν οι γονείς και οι παππούδες τους. Όσα αγόρια δεν πήγαιναν σχολείο μάθαιναν τέχνες σε ειδικούς τεχνίτες.
Τα σχολεία στο Βυζάντιο δεν στεγάζονταν όπως σήμερα σε μεγάλα κτίρια με αυλές και πολλά παράθυρα. Ως αίθουσες διδασκαλίας χρησίμευαν δωμάτια στον περίβολο των εκκλησιών, σε νάρθηκες, όπως επίσης και σε οικήματα κοντά σε μοναστήρια.
Στις αίθουσες δεν υπήρχαν θρανία. Υπήρχαν μόνο λίγες ξύλινες ψηλές καρέκλες, τις αναβάθρες, δηλαδή σκαμνάκια. Μερικές φορές τα σχολεία στεγάζονταν μέσα σε εκκλησίες ή μοναστήρια.

Οι μαθητές έγραφαν με "στυλόν" ή "γραφείον", που είχε μυτερή ακίδα στο ένα άκρο ώστε τα γράμματα να χαράζονται εύκολα, και πεπλατυσμένη στο άλλο για να σβήνουν. Έγραφαν πάνω σε ξύλινες πινακίδες, τα σχεδάρια, σε παπύρους και περγαμηνές που τις κουβαλούσαν στον μάρσιπο, δηλαδή στην τσάντα τους. Πάνω στον πάπυρο και στην περγαμηνή έγραφαν με ένα ειδικά ξυσμένο καλάμι, το "κάλαμον", που το βουτούσαν σε μελάνι μαύρο συνήθως. Μαζί τους είχαν ένα μαχαιράκι για να ξύνουν τη μύτη του καλάμου που ήταν χαραγμένη κατά μήκος ώστε να συγκρατεί το μελάνι. Το χαρτί, αν και ήταν από παλιά γνωστό, άρχισε να χρησιμοποιείται ευρύτερα στο Βυζάντιο μόλις τον 11ο αιώνα και γρήγορα αντικατέστησε την περγαμηνή. Τα παιδιά πήγαιναν στα σχολείο με τα καθημερινά τους ρούχα και έτρωγαν το μεσημέρι εκεί. Μερικοί μαθητές ζούσαν στο σχολείο και άλλοι επέστρεφαν στα σπίτια τους. Ορισμένες φορές οι κακές καιρικές συνθήκες εμπόδιζαν τα παιδιά να πάνε σχολείο. Πολύ συχνές ήταν και οι τιμωρίες, μάλιστα τις περισσότερες φορές έβρισκαν σύμφωνους και τους γονείς που πίστευαν ότι οι σωματικές τιμωρίες ήταν ωφέλιμες για τα παιδιά τους."Ο μη δαρείς ου παιδεύεται" έλεγαν τότε δηλαδή "Όποιος δε δαρθεί δε μαθαίνει γράμματα"

Ο πυρετός της Αλίκης (στην ταινία "Χτυποκάρδια στο θρανίο")

Δείτε το απολαυστικό απόσπασμα από την ταινία "Χτυποκάρδια στο θρανίο" και εξηγήστε τον ανεξήγητο πυρετό της Αλίκης σύμφωνα με τα συμπεράσματα που βγάλαμε από τα πειράματα της Θερμότητας...
(Α! και μη σας μπουν κι εσάς τέτοιες..φαεινές ιδέες...)

οι φίλοι μας τα ζώα: η καμηλοπάρδαλη

Ο Βαγγέλης και ο Μάρκος παρουσιάζουν την καμηλοπάρδαλη:
Η καμηλοπάρδαλη (Βαγγέλης)                                                                                                                           
ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗ (Μάρκος)                                                                                                                           

Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2010

Εξοικειωθείτε με το περιβάλλον του Lino...

To Lino είναι ένα διαδικτυακό περιβάλλον που μας δίνει τη δυνατότητα να ανταλλάσσουμε μηνύματα με πολύχρωμα αυτοκόλλητα χαρτάκια! Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη δυνατότητα για να συζητάμε και να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε  στις εργασίες μας για το σπίτι ή να ρωτάμε κάτι που δεν καταλάβαμε. Είναι επίσης κι ένας καλός τρόπος να ενημερώνονται και για τα μαθήματα της επόμενης μέρας όσοι και όσες απουσιάζουν από το σχολείο. Επίσης μπορεί να είναι ένας χώρος προβληματισμού και διαλόγου. Πειραματιστείτε λοιπόν κολλώντας τα πολύχρωμα χαρτάκια και γράφοντας τα μηνύματά σας ως δοκιμή για να δείτε πώς γίνεται...


Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010

Η χώρα μου από ψηλά - Πόλεις

Τα μονοπάτια της ομορφιάς - Βάλια Κάλντα - Το καταφύγιο της αρκούδας

Στο μάθημα της γλώσσας μιλάμε για τους φίλους μας τα ζώα... και στο μάθημα της Γεωγραφίας για τα βουνά, τα ποτάμια, τις κοιλάδες κλπ της Ελλάδας; Τι είναι αυτό που συνδυάζει και τα δυο μαθήματα;
 Μα φυσικά η κοιλάδα της Βάλια Κάλντα, στη Δυτική Μακεδονία (νομός Γρεβενών), ο πιο σπουδαίος εθνικός δρυμός μας! Εκεί στο καταφύγιο της αρκούδας θα ταξιδέψουμε σήμερα...



Βοήθεια! Βοήθεια!


Όλοι μας χρειαζόμαστε βοήθεια μερικές φορές! Γι΄αυτό από σήμερα και πέρα θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο ιστολόγιό μας... Αυτή η εικονίτσα θα βρίσκεται μόνιμα στα δεξιά της σελίδας μας και πατώντας πάνω της και παίρνοντας ένα πολύχρωμο χαρτάκι, μπορούμε να γράψουμε τις απορίες μας, τις ερωτήσεις μας, ή και να δώσουμε απάντηση σε κάποιον που ρωτάει... Γιατί όπως λέει και μια πολλή σοφή παροιμία "Ρωτώντας πας στην Πόλη"!

Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2010

Τα αδέσποτα της Σοφίας Ζαραμπούκα

 (κάνε κλικ στην εικόνα για να... ζωντανέψει η ιστορία!)

Μιλήσαμε για το Πολυτεχνείο, μιλάμε τώρα για τους φίλους μας τα ζώα, τι καλύτερο από το ν΄ακούσουμε αυτή την απολαυστική ιστορία  "Τα αδέσποτα" της Σοφίας Ζαραμπούκα, να "ξεφυλλίσουμε" ένα ηλεκτρονικό βιβλίο  και ν΄ακολουθήσουμε τον Αστέρη Πελτέκη που μας πάει βόλτα στην πορεία του Πολυτεχνείου.

μ ένα βιβλίο... ταξιδεύω: "Το καπλάνι της βιτρίνας της Άλκης Ζέη"


Επιτέλους σήμερα ξεκινήσαμε αυτό που μέρες τώρα σχεδιάζαμε! Η γωνιά των βιβλίων στην τάξη μας είναι πια γεγονός! Πρώτα απ΄όλα διαλέξαμε μια γωνιά κοντά στα καλοριφέρ, μετακινήσαμε λίγο τη βιβλιοθήκη, στρώσαμε μια μεγάλη μοκέτα, βάλαμε και πολύχρωμα μαξιλάρια και αφίσες για το βιβλίο στους γύρω τοίχους, συγκεντρώσαμε περίπου 50 επιλεγμένους τίτλους βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας στην τάξη μας (άλλα από τη σχολική βιβλιοθήκη, άλλα αγοράσαμε με λεφτά του ταμείου μας) και αρχίσαμε!
Η πρώτη μας δραστηριότητα ήταν να χωριστούμε σε ομάδες των δύο. Η κάθε ομάδα έπρεπε να επιλέξει ένα από τα βιβλία μας να το ξεφυλλίσει, να παρατηρήσει το εξώφυλλο και τον τίτλο του, να διαβάσει την περίληψη στο οπισθόφυλλο και να το παρουσιάσει στις άλλες ομάδες διαβάζοντάς τους και μια μικρή παράγραφο από το βιβλίο τους. Είναι εκπληκτικό το πόσες υποθέσεις κάναμε και το πόσες σκέψεις για βιβλία που ακόμα δεν τα έχουμε διαβάσει (απλώς τα ξεφυλλίσαμε για δέκα λεπτά...)! Φανταστείτε όταν τα διαβάσουμε κιόλας τι ταξίδια θα κάνουμε!
Ένα από τα βιβλία που ξεφυλλίσαμε σήμερα ήταν  "Το καπλάνι της βιτρίνας" της Άλκης Ζέη. Στην αρχή βέβαια ούτε που ξέραμε τι είναι το καπλάνι. Από την περίληψη και την εικόνα στο εξώφυλλο καταλάβαμε πως έτσι λένε την τίγρη στο νησί που διαδραματίζεται αυτή η ιστορία. Τότε προέκυψαν άλλες ερωτήσεις; Πώς βρέθηκε μια τίγρης σ΄ ένα ελληνικό νησί; Γιατί την είχαν βαλσαμώσει; Τι σχέση έχει με τα δυο κοριτσάκια που αναφέρονται στα βιβλία; Είναι σωστό να βαλσαμώνονται τα ζώα; Ουφ! καταιγισμός ερωτήσεων... και καταιγισμός υποθέσεων... Ίσως να την είχε φέρει κάποιος ναυτικός στο νησί! Ίσως η τίγρης αυτή να είναι μαγική και να μιλάει. Ίσως τα κοριτσάκια σπάσουν τη βιτρίνα! Ίσως...ίσως...
Δεν νομίζω ότι έμεινε κανένας από μας αδιάφορος, χωρίς την έντονη επιθυμία να διαβάσει αυτή την ιστορία...

Το πεπτικό μας σύστημα



Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2010

Ο Μάγκας της Πηνελόπης Δέλτα

Ένα από τα ωραιότερα παιδικά βιβλία που γράφτηκαν ποτέ στην ελληνική γλώσσα είναι το δίχως άλλο ο «Μάγκας» (1935) της Πηνελόπης Δέλτα. Ενα κουτάβι που μεγαλώνει στο σπίτι μιας οικογένειας Ελλήνων της Αιγύπτου την εποχή των Βαλκανικών Πολέμων, είναι ο κεντρικός ήρωας και αφηγητής της Δέλτα σε μια ιστορία όπου η τρυφεράδα συναγωνίζεται τη σκληρότητα της πραγματικότητας. Τον Μάγκα περιστοιχίζει με στοργή η οικογένεια Βασιωτάκη, μια οικογένεια εύπορων Ελλήνων που ζουν στην Αλεξάνδρεια με τα τέσσερα παιδιά τους, το μάγειρα, τον περιβολάρη και τις καμαριέρες τους. Αγαπημένος αφέντης του Μάγκα ο Λουκάς, το μικρότερο αγόρι της οικογένειας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το άτακτο κουτάβι δεν ξετρελλαίνεται για τα χάδια των διδύμων, της Αννας και της Λίζας. Το ρόλο του αντιπαθητικού έχει ο εξάδερφος Βρασίδας Σαρδελίδης (τί όνομα!), ο οποίος θα μπλέξει το Λουκά σε περιπέτειες με τα ψέμματά του, αλλά η αλήθεια θα λάμψει στο τέλος -χάρις στο Μάγκα φυσικά. Ξεφυλλίστε και διαβάστε καθώς ο Μάγκας διηγείται ιστορίες από την Αλεξάνδρεια «με την αράδα», κάνει φιλίες με το άλογο, τον Μπόμπη, μπλέκεται σε θανάσιμο καυγά με μια κιτρινομούτσουνη γάτα και θέλει να λογαριάζεται Ρωμιός, παρόλο που η ράτσα του, τα φοξ τεριέ, είναι Αγγλοι. Τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα δίνουν τα πιο όμορφα μαθήματα αγάπης για την πατρίδα, ξεχυλίζοντας ταυτόχρονα από ανθρωπιά και καλοσύνη. Στον «Μάγκα» οι καθημερινές περιπέτειες του μικρού σκύλου εναλλάσονται με σκηνές από τη ζωή της οικογένειας Βασιωτάκη, αλλά και ιστορίες από τους πολέμους των Ελλήνων με τους Βούλγαρους και πιο παλιά με τους Τούρκους. Υπάρχει μια μικρή θλίψη κρυμμένη σε κάθε περιστατικό, αλλά και πολλά γέλια με τις αταξίες αλλά και τις τσαχπινιές του ανήσυχου Μάγκα που αποδεικνύεται στο τέλος ότι έχει μια μεγάλη αποστολή να εξετελέσει.
(1992) Δέλτα Πηνελόπη - Μάγκας                                                              

η ώρα στα δάση όλου του κόσμου